De klant aan het woord

De klant aan het woord

Al deze verhalen zijn met toestemming van de betreffende personen opgenomen.

D.B.

Wij hebben een gezin met 5 kinderen, dus er is altijd veel te doen. Ook het verdelen van de klussen vraag enige inzet. Dankzij Anita, zijn er hele goede stappen gezet. Na het eten een kwartier allemaal opruimen. Dan doen we in een kwartier, wat anders iemand alleen in ruim een uur doet. Het werkt goed.

Ook hebben Anita en ik rommelkasten opgeruimd en spullen weggedaan. Dit klusje bleef anders steeds liggen. Als me al een mooi impuls, voor een frisse kijk op opruimen en een net huis!


Jan-Taco

Een eerdere ervaring: een (tweedaagse) cursus ‘Clean Desk’ blijkt uiteindelijk niet aan mij besteed. Zeker, de instructeur geeft voldoende aandacht. Maar het schiet niet op. Deze keer met Happy Organized is het totaal anders, vooral door de hands-onmentaliteit van Anita ter Velde.

Verzamelen in de genen

Ik ben een echte verzamelaar. Dat begint al vroeg met postzegels. Gestimuleerd door mijn vader. Ik ben de oudste zoon in een onderwijzersgezin. Leuk, dat achter postzegels aanjagen. En dan de onvergetelijke uurtjes van de postzegelmarkt. Op de zaterdagmiddag op de Vismarkt in hartje Utrecht. Onder de tonen van het Domcarillon. Ik heb er al eens iets over geschreven op mijn website. Maar ook stimuleerde mijn vader het lezen van geschiedenisboeken.Later in mijn professionele leven als arts, kwam er steeds meer bij. Vakbladen, folders, boeken, cd’s en inmiddels digitale fotobestanden en mappen. Het zit zeker in de genen. De erfenis van mijn vader omvatte trouwens een enorme stapel plakboeken met krantenknipsels en correspondentie.

Chaos

Maar komt er een moment dat je zelf dingen niet meer kunt terugvinden in de groeiende stapels, die soms omvallen en de uitpuilende laten. Via een ontmoeting op een Jaarmarkt in Hattem kreeg ik de mogelijkheid om professionele ondersteuning in te schakelen. Anita had meteen al mijn sympathie met de opmerking “de dingen moeten door je handen gaan, alvorens ze weg te doen “. Dat was andere taal dan ” we zullen ongezien maar zijn eens een paar dozen bij het vuilnis zetten”. Zeker, het doorlopen van alles kost meer tijd. Anderzijds lijkt Anita nooit het overzicht te verliezen. Eerst alle spullen van de grond is de stelregel. Ruimte in kasten maken. En hands-on. Niet op afstand allerlei aanmoedigingen. Kasten worden uitgesopt. En fantastisch is dat zij een papierversnipperaar meeneemt, waardoor vertrouwelijke informatie ter plekke wordt vernietigd. Ook neemt zij oud papier, zaken voor de kringloop en zelfs boeken naar een tweedehands boekhandel mee. Zodat je het meteen kwijt bent, maar ook niet de verleiding krijgt om weer eens terug te grijpen. En er is direct ruimte.

Ruimte

Tussen afspraken (steeds van 09.00-12.00) zitten voor mij flinke periodes, maar die heb ik nodig om aan het idee te wennen en ook om stapels papier nog nader te selecteren. Hierbij het schema. De tarieven van Happy Organized zijn alleszins redelijk, zeker gezien de inzet. Bovendien heb ik een flink bedrag terugverdiend dankzij de verkoop van tweedehands boeken en een aantal oudere ansichtkaarten/postzegelalbums via een plaatselijke veiling. Ik kan het u in alle toonaarden aanrader. Twijfelt u nog, neem dan gerust contact op.

Jan Taco te Gussinklo

Dutchbuttonworks@gmail.com


Eline

“Nadat ik de deel-like-win actie gewonnen had, kwam Anita 3 uur bij ons thuis organizen. Ik wist niet wat ik moest verwachten en had geen goed beeld bij de aanpak, maar wat was het fijn!
Anita kwam binnen met drie lege kratjes en spulletjes die je ontzettend handig zijn bij het organizen en opruimen van je huis. We dronken een kop koffie en we bepaalden wat het meest noodzakelijke was om aan te pakken. Omdat we nog in de laatste troep van de verbouwing zitten had ik niet gedacht dat er nu al overzicht aan te brengen was in de chaos, maar toch is het met hulp van Anita gelukt om rust te creëren in ons huis! De woonkamer is opgeruimd, spulletjes hebben een vaste plek gekregen. Boven stond nog een kamer vol dozen en spullen, die zijn bijna allemaal uitgezocht en opgeruimd. Mijn schoenen zijn uitgezocht en staan niet meer in de weg en de rondslingerende papieren zitten in mappen.
Je zet op een positieve manier aan tot het maken van keuzes, je legt goed uit hoe je te werk gaat en je laat zien dat, zelfs in een huis dat niet af is, rust en overzicht te creëren zijn!
Ik kan weer relaxt gaan zitten, zonder me direct opgejaagd te voelen door de troepjes en dingetjes die rondslingeren en ik heb nu een beetje meer inzicht in hoe ik de dingen aan kan pakken.
Anita, ontzettend bedankt voor je hulp en je goede adviezen!”


Liesbeth

“Anita ter Velde heeft mij het beslissende duwtje in de rug gegeven om eindelijk eens een paar opruimklussen aan te pakken.

Voortvarend en vrolijk kwam ze in mijn appartement binnen, met een complete opruimkit. We begonnen met mijn veel te volle kledingkast. Door zorgvuldig na te denken met hulp van haar goede en sturende vragen lukte het om twee vuilniszakken te vullen met kleding voor het goede doel. Ik herontdekte mooie (dure) laarzen, die achterin die kast lagen te verstoffen. Die draag ik nu weer met plezier.

Het was heerlijk om daarna de lege kast eens even goed schoon te maken, en vervolgens alle jurken en jasjes die ik wilde bewaren mooi op hangers terug te hangen. Leggings en sportkleren gingen in bakjes onderin de kast, t-shirts gesorteerd in doorzichtige bakken.

Op een ander moment gingen we een aantal uren aan de slag met de badkamerkasten. Leerzaam: ik weet nu dat ik voorlopig geen shampoo of tandpasta meer hoef te kopen

En die fijne badolie ga ik binnenkort gewoon gebruiken.

Ook hier staan alle spullen nu per thema geordend in bakjes, en ik kan alles dus makkelijk terugvinden.

Anita heeft geweldig geholpen, door goede vragen te stellen bij alles waarover ik geen beslissing kon nemen.

Wat kan een mens gelukkig worden van lekker opruimen. Dankjewel, Anita!”

Liesbeth, Zwolle